Medveten Konsumtion

Matsmart räddar 125 000 liter Coca Cola

Coca-Cola Sverige har lanserat en ny burkdesign. Tack vare ett samarbete med nätbutiken Matsmart räddas restlagret med de äldre burkarna och totalt rör det sig om 125 000 liter läsk.

Coca-Cola Sverige byter design
Bildkälla: Matsmart

Coca-Cola Sverige byter design

Burkarna för Coca-Cola, Fanta, Sprite och Bonaqua har blivit smalare och högre. De nya burkarna nådde handeln i april. Men det fanns fortfarande en hel del burkar med den gamla designen kvar som därmed blev svåra att sälja i traditionella butiker. Coca-Cola Sverige löste det genom ett samarbete med Matsmart.

Gör så här för att få handla hos Matsmart

  • Gå till butiken Matsmart
  • Plocka ihop er varukorg
  • Fri frakt vid beställning över 500kr

Orsakerna till att mat och dryck säljs av Matsmart varierar, men ofta beror det på överproduktion, säsongsvaror, förpackningsbyten och kort eller passerat bäst före-datum. Under 2018 räddade Matsmarts kunder 3 218 ton mat från att slängas.

Fler artiklar om Matsmart

Läs E-kompassens tidigare publicerade artiklar om nätbutiken matsmart:

  • Deras samarbete med Lindvalls Kaffe HÄR.
  • Matsmart räddar chipspåsar HÄR

You Might Also Like

No Comments

    Leave a Reply

    11 + fjorton =

    %d bloggare gillar detta: